Piotr Zab這cki
"P馧nocne W這chy'98"

Fotografia otworkowa

Katedra 1Katedra 2MarmurMost

OgrodyPiza 1Piza 2Pos庵

PIOTR ZABΜCKI:
Urodzony w 1966 r., cz這nek Zwi您ku Polskich Artyst闚 Fotografik闚, pracuje jako nauczyciel w Pa雟twowym Liceum Sztuk Plastycznych w Gdyni-Or這wie.
W poszukiwaniach wizualnego odpowiednika swojego wewn皻rznego 鈍iata intuicji i przeczu, oddala si od tradycyjnej fotografii, eksperymentuje z pozadokumentalnymi 鈔odkami budowania relacji pomi璠zy otaczaj帷ym 鈍iatem, tw鏎c i odbiorc.
Zajmuje si r闚nie badaniami na styku fotografii i grafiki komputerowej. W wymiarze komercyjnym specjalizuje si w fotografii architektury oraz dokumentacji obiekt闚 przemys這wych.

Zamieszczone fotografie wykona貫m w kwietniu 1998 roku podczas Warsztat闚 Tw鏎czych P馧nocne W這chy`98, zorganizowanych przez nauczycieli Pa雟twowego Liceum Sztuk Plastycznych w Gdyni oraz Liceo Artistico we Florencji przy wsp馧udziale w這skich w豉dz samorz康owych. Fotografowa貫m w闚czas w豉snor璚znie wykonan kamer otworkow, czyli tak, gdzie obraz powstaje dzi瘯i zjawisku rozchodzenia si 鈍iat豉 po liniach prostych. Rol obiektywu przej掖 otw鏎 o 鈔ednicy oko這 0.2 milimetra. W rezultacie powsta造 obrazy o charakterystycznym mi瘯kim rysunku, niezak堯conej perspektywie geometrycznej oraz nieograniczonej g喚bi ostro軼i.

FOTOGRAFIA OTWORKOWA:
Obraz w kamerze otworkowej powstaje dzi瘯i zjawisku rozchodzenia si 鈍iat豉 po liniach prostych. Rol obiektywu przejmuje otw鏎 o 鈔ednicy (najcz窷ciej) rz璠u dziesi徠ych cz窷ci milimetra. W rezultacie powstaj obrazy o charakterystycznym mi瘯kim rysunku, niezak堯conej perspektywie geometrycznej oraz nieograniczonej g喚bi ostro軼i. Ze wzgl璠u na niewielk ilo嗆 鈍iat豉 wpadaj帷ego do wn皻rza kamery przez otw鏎, czasy na鈍ietlania wahaj si od sekundy do paru godzin. Standardowe materia造 do fotografii barwnej nie s dostosowane do tak dlugich ekspozycji, w rezultacie dochodzi do specyficznego niezr闚nowa瞠nia kolor闚.

powr鏒
Powr鏒 na ok豉dk